Obwodnica Gostynia
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP o przekroju 1×2 oraz odcinkowo 2+1, o długości 17 km.
Zadaniem obwodnicy Gostynia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 12. Rozpoczęły się prace nad budową obejścia miasta w ciągu drogi wojewódzkiej, dzięki obu inwestycjom nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu tranzytowego i regionalnego, w szczególności pomiędzy Lesznem a Jarocinem.
Dla obwodnicy została wydana decyzja środowiskowa. Ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj jest planowane w IV kwartale 2020 r., a realizacja w latach 2022-2024.
Obwodnica Żodynia
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości 2,4 km.
Obwodnica Żodynia wyprowadzi z miejscowości ruch tranzytowy, koncentrujący się w ciągu DK32, stanowiącej połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S3 i S5.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego, w szczególności pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Dla obwodnicy Żodynia prowadzone są prace przygotowawcze związane z opracowaniem dokumentacji i uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych. Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy planowane jest w II połowie 2020 r., a zawarcie umowy w IV kwartale 2021 r. Roboty budowlane realizowane będą w latach 2023-2025.
Obwodnica Koźmina Wielkopolskiego
W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP o długości 5,9 km.
Dzięki obwodnicy z Koźmina Wielkopolskiego zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 15. Dodatkowo nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, a także pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku droga krajowa nr 15 będzie istotnym połączniem korytarzy dróg ekspresowych S5 i S11.
Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego zaplanowano na II połowę 2020 r., a roboty budowlane realizowane będą w latach 2024-2026.